Saturday 22 May 2010

Vardag...

Hej!
Ja anledningen till att det ar lite daligt med inlagg ar att vi inte har allt for mycket att beratta.. Livet flyter pa som vanligt. Jobbar och hanger pa hostelet..
Vi har varit pa en Indisk restaurang som var Indiska van har tjatat om nastan sen dag 1. Dar man fick ata sa mycket man ville och betala vad man vill. Det var en vegetarisk indisk buffe och enligt mig (Ida) var det helt okej! Man fick aven dryck, dessert och kaffe. Och vi betalade 5 dollar styck (ca 35 kr!)
Annars ar det val planering om framtiden som ar pa schemat. Calle har lite funderingar pa att hanga med tva killar ner till Margaret river och plocka vindruvor. Jag och Emma tanker stanna och spara ihop mer pengar, kopa en bil och sen kora ner till dem och halsa pa.. :)
En annan grej som man borjar fa till nu ar att man alltid ska halla till vanster i det har landet, till skillnad mot i Sverige dar man haller till hoger ex. nar man moter nagon pa gatan. Detta var lite forvirrande i borjan men nu funkar det! :)
Idag har jag fordrivit min lunchrast (4 timmar) med shopping med nagra grabbar fran hostelet.. Jaaaa det var val det.. Hmmm vi aterkommer nar nagot nytt kul hander!
Kramar Ida

5 comments:

  1. Hej! Låter som ni är inne i en ganska behaglig vardagslunk. Vi har haft högsommarvärme 1 vecka men det ser ut som det svalnar av nu. Landet är nästan färdigsått och vi ska snart ut på en cykeltur pappa och jag. Stor kram!

    ReplyDelete
  2. rosalie thimgren23 May 2010 at 9:43 am

    Hej!
    Låter som om ni har det underbart. Idag har vi vart och köpt lite mer bräder till altanen. Det börjar se ut som en altan igen. I fredags när Torvald var på räkbåt passade jag på att hälsa på Milo och Leo, vi sparkade lite boll och sen åt vi gott på kvällen. Torvald sov över hos Elin.
    Många kramar från oss

    ReplyDelete
  3. Hallå där.

    Kul att ni tar er lite tid och skriver iallafall, man är ju nyfiken här hemma.

    Jag kikar in här då och då, man vet ju aldrig, ni kan ju ha skrivit.

    Hemma hos mig och Rickard går det framåt, nu är inte flytten långt borta. Det känns bra.

    Ha det så bra och hälsa Emma så mycket också!

    Kram Malin "Teddy"

    ReplyDelete
  4. hej

    här med är det vardag... Mycket på jobbet har hållt på att rättat saker till nu... men nedräkningen pågår... 12 dagar med vanliga lektioner 1 mentorsdag å sedan skolavslutningen... sedan tre dagar till sedan ska jag börja rulla tummarna hela somaren:) hoppas på strålande sol hela tiden! Ha KRam

    ReplyDelete
  5. haha jag glömde skriva under föra inlägget... KRam elin D

    ReplyDelete