Tuesday 28 September 2010

Roller coaster!

Att jobba pa kamelfarmen har varit en bergodalbana! Vi har tampats med Jayne fran dag 1.. till att borja med var bade jag och Ida overtygade om att vi genom hart arbete och glada leenden skulle kunna fa henne att tycka om oss. Dagarna gick och gick och hon oste bara mer och mer skit over oss, Ingenting var tillrackligt bra som vi gjorde och hon menade pa att vi varken hade hjarna eller tillrackligt med respekt for henne! Under tiden som Jayne var haxan holl Neil hela tiden oss pa gott humor och vi kande att vi jobbade bra ihop med honom och det kandes vart att fortsatta kampa pa! Vi har manga ganger diskuterat om vi ska jobba kvar dessa tre manader eller inte... men arbetet ute med kamelerna har alltid overtygat oss om att stanna kvar da det trots allt ar helt fantastiskt att vi har fatt den har mojligheten och erfarenheten!!

Dock fick vi nog en dag och vi kunde inte langre tollerera hennes satt att behandla oss! Vi har nog aldrig blivit behandlade sa illa och vi bestammde oss for att saga upp oss! Vi ville anda vara snalla mot Neil och erbjod oss att jobba vidare ett par veckor sa dem kunde hitta nagra nya. Innan vi sa upp oss var vi radda for hur elak Jayne skulle bli nu eftersom vi ville beratta for henne att uppsagningen helt och hallet berodde pa henne. Reaktionen blev foljande... Dem gick bada at varsitt hall, vi forklarade for Jayne hur vi kande, hon forsvarade sig och det slutade med att vi inte var overens! Neil blev helt galet sur och tvar och vi forsokte forklarade senare under dagen for honom att vi gillade honom och att vi gillade jobbet men att vi helt enkelt inte kan jobba for Jayne langre. Detta ar tva dagar sedan nu och hor och hapna... Jayne har forvandlats till den snalla och hjalpsamma medans Neil fortfarande ar sur och inte pratar med oss forren han ska klaga pa oss eller beratta for oss att vi inte skoter vart jobb! VI FINNER INGA ORD och vet varken ut eller in langre!!! Neil har varit pa sjukhuset idag sa uppenbarligen mar han inte bra denna bloody aussie och vi hoppas pa att hans beteende till mesta del beror pa att han ar sjuk! Neil ar inte den som aker till sjukhuset i forsta taget. I och med att han ar pa sjukhuset nu sa innebar det att det vi tva som sa gott som driver det har stallet nu, amazing!! Var kollega Paul fran england jobbade sin sista dag igar och istallet har vi borjat lara upp en ny tjej fran Holland. Vi ar grymma!
TO BE CONTINUED....

2 comments:

  1. Åh, jaaaa ni är grymma!!!! Kör hårt chicks, även om ni jobbar i motgång så leder det till framgång!!! :)

    Sorry att jag varit lite frånvarande och inte skrivit så mycket på länge till er, har varit inne och gluttat då o då iaf!

    jag är i Uppsala för tillfället, läser en distanskurs på SLU, fan va najs det skulle vara att läsa till Agronom här, blir mer o mer sugen, men ska suga på karamellen ett tag, önskar man kunde läsa det programmet på distans istället!!! Det är ganska fullt upp i plugget, ändå tackar jag jag till jobb- kan inte säga nej! Måste träna på det!

    Tjejklassikern är nu avkalarad, tänk jag sprang lidingötjejelopp, 1 mil utan att bli så trött, visserligen var inte tiden så jättebra som jag ville men rundan kändes så lätt jämfört med andra år när jag sprungit tjejmilen som är en flack bana, jag har äntligen blivit lite vältränad och fått kondis!!!! Jaaa!!!

    Försöker hinna med lite höstpyssel i trädgården också, det är skoj, har varit riktigt fina o soliga höstdagar ett par dagar nu! Skönt! Hinner rida Himbe (grannens häst) 2-3 gånger i veckan också och det känns så himla gött! :)

    O som vanligt, det händer inte mycket i hålan ;p, jag planerar ev. en tripp till england och Grantham i höst, får se hur det blir....

    take care mates!/Emelie

    ReplyDelete
  2. Oj låter riktigt knivigt....inte så lätt att veta var man har sina arbetsgivare verkar det som! Jag ser fram emot fortsättningen. Kämpar med en bihåleinflammation som kom som en blixt från klar himmel i fredags kväll....inte riktigt men . Dragit med en lång förkylning som jag trodde var över. Det blev ett besök på Umeå akuten och antibiotika och cortisonspray fick jag. Måste bli bra nu innan vi far västerut! Ser fram emot forsättningen på denna historia i Aus. Längtar efter att få höra din röst! När?

    ReplyDelete