Friday 27 August 2010

Livet pa farmen...

Nu mina vanner ar det hog tid for ett nytt inlagg...
Vi har nu varit pa kamelfarmen i 3 veckor. Hittills har Emma jobbat i shoppen och Ida ute, forutom en dag i veckan. Nar Emma ar ledig far Ida skota hennes sysslor.. :) Men nu ar det antligen dags for lite andring pa bygget. Emma ska fa komma ut och jobba med kamelerna, gottans! Livet pa farmen ar lite upp och ner. Vi jobbar for en bloody outback Aussie och hans elaka bitch till fru fran uk..haha.. Det spelar ingen roll vad och hur man gor saker, for i hennes ogon ar det alltid fel! Under var tid har har bada vara jobbarkompisar hunnit saga upp sig pga parets satt att vara. Sa for tillfallet bestar jobbteamet av oss tva plus en kille som dem flygit hit som jobbat har forut. Men han slutar vilken dag som helst sa vi hoppas pa forstarkning. Det skall dock tillaggas att vi kommer valdigt bra overens med Neil som mannen heter vilket gor var tillvaro har pa farmen lite lattare an for bade Josh och Kevin som sa upp sig snabbare an kvickt. Man vill inte komma pa dalig fot med Neil inte. Vi har en granne. Denna granne ar puben som vi berattade om i forra inlagget. Grannsamjan ar lite sisadar har i outbacken. Neil hatar honom mer an nagot annat verkar det som. Han ar just nu valdigt irriterad pa dessa bloody dogs som skiter ner pa hans marker.. Han pratar om att skjuta ihjal dem.. haha..

Vi har forresten jobbat pa fler rekord har i oz.. Det har regnat har vilket tydligen ar hogst ovanligt for denna tid pa aret. Men idag var det antligen soligt igen sa nu racker det med regn tycker vi!!

Jag (Ida) spenderade min lediga dag forra helgen i Alice. Jag akte in pa fredagen och motte upp Sarah och Jared (tourguider). Jag joinade deras tour grupper och hade en toppen kvall pa the rockbar. Fick slagga hos dem och dagen efter deltog vi i henley-on-todd regatta. Detta ar ett stort event som manga laddar hela aret for. Vi deltog i en av tavlingarna som bestod av ett batrace. Problemet med Alice ar att det finns inget vatten i narheten. Men detta loste man genom att bara batarna istallet. Sjukt kul! Det var aven massa andra galna tavlingar som underholl oss hela dagen! Go mat, dryck och underbart sallskap gjorde denna dag/minihelg valdigt minnesvard! Dagen avslutades med en middag med nagra fran rocktour ganget och sedan drog jag mig hemmat till farmen igen...

Idag har Emma kommit hem fran sitt Alice besok:
JA, efter tre veckor pa farmen sa var det antligen min tur att aka in till den stora staden:) Jag tog vanen och korde in pa onsdagskvallen och gick till the place to bee, The Rock Bar. Dar motte jag upp Kevin som jobbat pa farmen tidigare och tourguiderna, som Ida skrev om innan, var dar med sin grupper fran senaste touren. En mycket trevlig kvall med god ol och manga skratt! Jag overnattade i stan och tillbringade sedan hela dagen dar, lite relaxing i solen, stadsvandring och saklart veckans matshopping. Tillbaka pa farmen fick jag aven den glada nyheten att jag skulle fa chansen att jobba ute nasta dag! wiihoo!! Det har varit manga langa dagar i shopen/koket med den elaka damen men efter tjat och slutligen ett litet hot om uppsagning sa slappte dem ut mig pa gronbetet...haha!! En mycket rolig dag med alla kameler och dem ovriga djuren pa farmen! Men oj sa svart att halla reda pa alla namnen pa kamelerna och veta vem som ar vem. Detta behovs det mer traning pa! Att fa dem att lyssna och gora som man sager ar oxa en annan femma samtidigt som man hela tiden maste ha respekt for dem med tanke pa vilka stora djur dem ar. En inte allt for rolig arbetsuppgift ar dock att man ska in i tva olika fagelburar och mata faglarna. For er som inte kanner mig sa ar faglar nagot som jag inte kan med, jag tycker bokstavligt talat att dem ar riktigt obehagliga och jag undviker dem mer an garna. Men med Neils ogon pa mig fanns ingen annan utvag an att vakert folja med han in och lova att jag inte skulle fa panik och borja vifta med handerna. SCARY! Det var med en HOG puls jag gick in och ut darifran!!! Det verkar som att jag ska fa fortsatta jobba ute nu och Ida kommer bli instangd i shopen ett tag fram over. Roligt for mig, mindre roligt for Ida.

Daligt med kommentarer nu tycker vi! Vi hoppas pa battring! ;) Kram till er alla fran oss alla!

5 comments:

  1. Roligt att höra att Emma fick jobba ute också! Hoppas ni står ut med era arbetsgivare den tid ni behöver vara kvar! Vi firade morfar Uno i Lördags och jag är så tacksam att vädret plötsligt slog om och det blev strålande solsken! Josefin var en pärla med disken och de ringlade in folk ca 75 st tror vi 11.oo, 13.00 och 15.00! Problemet var att det liksom flöt i varann gängen! Många släktingar kom och det tycker ju mormor är roligt!Men vi redde upp det trots att både mat och dryck tröt på slutet!Margita skötte dryck så vi hade våra olika områden, Josefin, jag och Margita! Morfar var väldigt nöjd med hela arr. En fråga bara: LUKTAR inte kameler? Är dom sådär att dom fäster sig vid sin skötare? Det verkar som du Ida är helt lyrisk över dessa djur , du måste förklara! Kram mamma Camilla

    ReplyDelete
  2. Hallå tjejer.

    Tråkigt med frun där men det är väl bara att försöka jobba på och göra sitt bästa endå.

    Här hemma börjar det bli höst nu, kallt på mornar och kvällar. 9 grader visade termometern i morse, himlen är grå...

    Dags för lite nya bilder snart va :)

    Ha det så bra tjejer.

    Var rädd om er.

    Kram Malin "teddy"

    ReplyDelete
  3. Väldigt roligt att höra från er. Kan ni rösta? Det finns visst ett sätt att skriva fullmakt till någon o skicka hem. Ja nu är både farfar o morfar över 80 o det var ett äventyr. Det var precis 80 gäster och jag fick mest flaskor 16 st. med diverse drickbart innehåll. Så har vi varit i Prag 4 dagar och i Berlin så vi har lite äventyr vi också. Underbara saker ni är med om. Elaka damen är nog svartis på er. Du Ida är ju tränad från Mallorca, så det går nog bra.
    Det häftigaste på resan var från Kutnahoras kyrka utanför Prag där hela inredningen var tillverkad av människoben och skallar. Kyrkan tillhörde världsarven. Så var vi med om en fantastisk folkloreafton med drag. Musik o dans. Mormor medverkade med att slå takten på scenen. Det har druckits en hel del öl och köpts med hem. Mycket god mat och dryck med viktsökning. Nu den 19:e är det val. Regeringsalliansen leder nu med 8% så det kanske går vägen. Ni är lyckans ostar - kom ihåg det i varje sekund! Många kramar till er båda från Kovikarna

    ReplyDelete
  4. Skickare er en kram!! från Madeleine G på Öland. Vilken underbar resa ni verkar ha!!! ett minne för livet! vad mkt ni får upptäcka!
    Ha det underbart =)

    ReplyDelete
  5. hahhaaaa, är så road av läsningen!!!! =)

    ReplyDelete