Monday 5 April 2010

G`day mate

Nu är det verkligen nära! Imorgon vid den här tiden sitter vi påväg mot Arlanda. Flyget mot Bangkok lyfter 14.30. Vi kommer sedan vara framme i Perth på onsdag eftermiddag. Häääärligt! Fick tips om att ta en treo innan lång flygresa, ska testa det tänkte jag! När jag vaknade och tittade ut i morse trodde jag inte mina ögon, snö igen!? Tack o lov att jag ska iväg till sommaren! Vädret kommande vecka i Perth är sol och strax under 25 grader.. det ni! :)

Men sen är då är frågan.. Har man packat allt? Har man packat rätt saker? Min väska är proppfull så det ryms iaf inte mer nu.. Pass, visum och plånbok -check!

Känslan av att inte veta vad som väntar oss är spännande. Ett år framåt är nu helt ovis. Det kan bli så att vi förälskar oss i Perth och hittar världens bästa jobb och folk och blir fast ett år där Alternativt blir vi grymt oimpade på stan och drar vidare. Alternativ tre att vi stannar några månader för att sedan åka vidare är väl lite av planen, men man vet ju inte alls! Jag har en kär vän som kommer till Melbourne 19 maj som jag hoppas kunna möta upp på något sätt. Hur eller när vet vi inte än riktigt!

Nästa inlägg kommer skrivas från andra sidan jordklotet!
Bye bye snö och blask --> G`day miss sunshine !
/Ida

13 comments:

  1. kommer sakna er , hoppas ni får det grymt bra=) jag är avundsjuk... Puss på er mina söta töser.

    ReplyDelete
  2. Hade så himla underbart nu!! :D
    Är pass, visum, biljett och visakortet med så löser sig allt ;) Ser fram emot nästa blogginlägg postat från andra sidan jordklotet!! :)

    Puss & kram
    My

    ReplyDelete
  3. Ha de så sjukt kul och njut av varje minut!!
    Massa kramar maggo

    ReplyDelete
  4. Kommer att följa eran resa :)
    Själv ska man ner till Öland i sommar igen och jobba. Kommer att saknas något där om du är så långt borta Emma.

    Ta hand om er!

    Kram Macke

    ReplyDelete
  5. Hallå tjejer!

    Nu sticker ni snart *snyft*

    Jag är glad för eran skull, att ni tog steget att förverkliga en dröm. Det är det drömmar är till för.

    Jag kommer att sakna er båda grymt mycket.

    Vilken tur att ni har en blogg så man iallafall kan komma i kontakt med er.

    Ha en underbar resa nu så hörs och ses vi!

    Tycker om er båda, MASSOR!

    Kramar från Malin "Teddy"

    P.s Tack för en trevlig kväll i torsdags! d.s

    ReplyDelete
  6. Ha en jätte bra resa nu. Hoppas ni får det jätte bra...för när ni väl kommer hem igen så ses vi :)

    Kramar Madeleine

    ReplyDelete
  7. Ha så superskoj nu!!! ni kommer få uppleva så himla mkt!!! vilken erfarenhet i livet!

    Kram Madeleine G på Öland <3

    ReplyDelete
  8. Hej tjejer!!! Kan inte fatta att det är sant, men nu sitter ni på flyget påväg mot äventyret med stort Ä! :) Ser fram emot läsningen när ni kommit fram! Bästa lycka till! Jag uppdaterar er om skvaller från hålan, det vet ni :)! Nu ska jag traggla A-uppsats...bye bye
    Lots of love and xoxox//Empa

    ReplyDelete
  9. Åh vad härligt ni kommer få det! Var rädda om er o gör inget som inte jag skulle gjort! :P Kramar

    ReplyDelete
  10. hoppas resan gick bra, ha det grymt bra :)

    kramar Emil

    ReplyDelete
  11. Hoppas flygresan gick bra! :) Nu väntar vi med spänning på att få höra om alla äventyr(brandmän) på andra sidan jordklotet. ;) Kram kram! p.s. norsken har fått sitt paket nu. /Lisa

    ReplyDelete
  12. Vad händer där nere? Jag vill höra vad ni gör!!! Vi inväntar alpin-SM här i Björkis...Påskgästerna hinner inte ens åka innan det är dags igen. Full rulle! KRAM!

    ReplyDelete
  13. Hej!

    Skönt att läsa att allt är under kontroll!

    Har Kommit hem nu efter en härlig semester i Karibien och Florida, förstår precis hur skönt ni har det. Det värst är att ni är kvar i värmen och jag fick åka hem... det är inte rättvisst.

    Nåja ha det så gott och sköt om dig/er

    Försöker maila dig men det är något strul.

    Kram
    Pappa.

    ReplyDelete