Thursday 22 April 2010

Ny pa jobbet

Ny uppdate fran var lilla fantasivarld!


Idag har jag (Emma) jobbat min forsta dag pa nya jobbet. Jag motte som sagt chefen i supermarketen i borjan pa veckan och "jobbintervjun" gick valdigt smidigt. Han stallde inga fragor alls forutom vilken dag jag kunde borja jobba och hur manga timmar jag ville jobba varje vecka:) Kanon! Jag (och Ida) var sedan pa inlarning i onsdags ett par timmar for att fa se butiken och for att lara oss kassan. Dock vet jag inte vem som larde vem mest egentligen da var chef inte heller hade nan direkt koll pa hur allt fungerade. Tur att man har lite kassavana sen innan sa man kunde gissa sig till hur man skulle gora :) Vi fick ocksa varsin ny fin uniform som vi har pa oss nar vi jobbar! Kjolen ser ut som min kjol pa Statt och med en vit o bla randig skjorta till sa kanner jag mig som hemma:) I like! Supermarketen ar helt ny och den oppnade alltsa sina portar idag. Toppenfracht och jatteroligt att fa vara med fran start! Namnet pa affaren ar IGA och det ar en vanlig/kand mat-kedja har i Perth. Affaren ligger alldeles brevid Idas resturang och Ida kommer nog jobba pa bada stallena nu framover. Idag jobbade jag 6-12 och chefen (eller the Boss som han vill att vi kallar honom) ska ringa mig i eftermiddag for o saga nar jag ska jobba nasta gang. Jag haller mina tummar for att han tyckte att jag gjorde ett bra jobb sa att han vill att jag kommer tillbaka! Det var jatteroligt o jobba lite igen men lite svart o halla reda pa alla olika gronsaker och frukter o allt sant som ar kg-pris pa. Och dessutom pa engelska! haha..





Vad har vi mer haft for oss sen sist da...??? Jo vi har varit i Fremental som ligger vid kusten och turistat lite och solat saklart! Fremental skulle tydligen vara dem delen av Perth dar dem flesta turisterna/backpackerna ar. Vi blev dock inte sa jatteimponerade. Stranderna var sadar och sjalva stadskarnan var mysig med lite caffeer och sant men inget markvardigt. Inte sag vi sarskilt manga turister heller... Nar vi anda var dar passade vi pa att vara lite kulturella. Vi besokte det Gamla Fangelset och det Runda Huset som var bland de forsta byggnaderna dar.



Ida sag en skylt for nagra dagar sedan dar det stod att dem sokte ny personal utanfor en restaurang som holl pa att renoveras. Dem sokte nan form av kock/kokshjalp och idag gick Calle dit for att se om han kunde fa nan napp. Det verkar ha gatt jattebra da kokschefen ville att han skulle komma tillbaka igen om efter en timme for att snacka mer o kolla igenom menyn osv. Restaurangen ska oppna pa onsdag sa nu haller vi tummarna for att allt gar bra for Calle.


Lite halsningar:

Macke: Jatteroligt att du ar inne o laser var blogg. Jag ar lite avis for att du ska vara pa Oland hela sommaren. Tank om man hade kunnat vara pa tva stallen samtidigt! Halsa alla pa Sonjas nar du aker dit!
Sarah: Jag horde att det kommit annu mer sno sa kanske borde ni utse en ny vinnare i tavlingen!? Och JA jag forstar dina nervosa ryckningar, jag blir ibland sjalv radd for vad jag skriver utan dem tre sista bokstaverna.

Cissipissi: Jag lovar o kolla under bananerna i butiken dar jag jobbar. Uppdaterar dig sa fort jag ser nat:)

Tjockis-Linda::) Harligt o hora att du tjuvlaser lite ibland. Hoppas du och magen mar bra, uppdatera oss garna!


Mer halsningar kommer, det ar jatteroligt o horar fran er ALLA!!!!!!!




More to come en annan gang. KRAM

9 comments:

  1. Hej Ida och Emmma! råkade hamna här..just nu gör jag allt det jag inte borde bara för att slippa börja skriva på min hemtenta.Så drömmer mig bort till er ;) Ville bara säga hej och att det är kul att läsa hur ni har det! det verkar ju helt underbart! njut så mycket ni kan, men de vet ni säkert redan :) kram Frida (Emelies storasyster)

    ReplyDelete
  2. Hej!!

    Skönt med jobb... Här känns det som höst... snö och regn om vart annat.. å Fotbollen drar igång nu... Seriepremiärs helg för de flesta serier...

    Känns inge vidare å döma imorgon....

    Kram elin

    ReplyDelete
  3. Hälsningar från oss på Safiren /Putte, Atti o Janne

    ReplyDelete
  4. Hej chicks!
    Läser om er och drömmer mig bort! skulle ju gärna hänga på, ska se till att ordna en resa över nyår om det passar för er!? :)

    Lär ni er någon rolig australienska då? själv lär jag ju mig massa om miljökonsekvensbeskrivningar och miljöledningssystem, faktiskt roligt, tro't eller ej! :)

    Jag o Markus har hittat ett jättefint vattenfall i trollskogen där vi bor, ska visa lite bilder på f-book så småningom, håll utkik! :)

    Det är som sagt sjukt spännande att följa ert äventyr här!
    Emma när du skriver så där om att du spanar in massa surfare så måste du ju dela med dig och lägga upp bilder på det också! ;)

    Det är kul att höra att ni haft sån tur(eller det är ju självklart förresten) med jobbletandet och att det verkar fungera fint, ingen jobbkris där inte!

    Jag tränar ju förfullt till min tjejklassiker etapp nummer 2 nu som är vätternrundan :) har köpt ny cykel som jag ska flyga runt på, önska mig lycka till! ;)...fast det kommer kanske bli lite fikapaus också...

    Massa Kramar till er!
    oxoxox //Emelie

    ReplyDelete
  5. Hoppas allt är bra med er!!! Kramar Madeleine G på Ölandet ;)

    ReplyDelete
  6. Hej Emma! Nu ska jag lägga till din blogg i mina favoriter. Kul att läsa om era upplevelser. Ha det gott! // Annika Duàn

    ReplyDelete
  7. Hej Emma! Roligt att allt flyter bra för er! Här hemma så e allt som vanlit, det e ju Valborg i morgoon. Men som vanligt så vet vi inte direkt vad man ska hitta på! Men någe brukar man ju hitta på, Sissen jobbar så det e ju lite träligt! Men nu ska jag tebx till köket, där ska jag stå o titta lite på våra nya köksmöbler som kom i går!! :) Sååå himmla fina! O sen väntar en hemmagjort pizza i ugnen! *mumms*
    Men du får ha d såååååå bra!
    Tänker på dej ska du veta!!
    Ha det BÄST!
    En STOR KRAM!!

    ReplyDelete
  8. Hej hopp!! Det bloggas dåligt nu :-( Tänk lite på oss på andra sidan jordklotet ju.. :) kram på er! / statt-lisa

    ReplyDelete
  9. håller med lisa....

    //Elin

    ReplyDelete