Thursday 15 April 2010

Ledig dag!

Ja, sa idag ar det min (Ida) lediga dag denna vecka.. Vadret kan man inte riktigt lita pa idag, sol och regn vartannat. Men jag har haft en skon dag iaf. Har hangt med folk pa hostelet och tvattat..

Mitt jobb rullar pa. Jobbade sjalv i baren igar och det gick riktigt bra. Jag hoppas pa fler timmar i baren an i restaurangen.. :) Jag tror ev. att det kan bli sa da tjejen jag ersatter jobbar darnere en hel del. Det ar en heldel stammisar som brukar hanga dar och spela biljard och snacka skit sa man lar kanna en del folk dar. Skulle hangt med ett gang igar efter jobbet och sett pa nagon viktig boxningsmatch men nar jag val hade tagit mig hem for att byta om borjade det sporegna sa da bestamde jag mig for att skippa det. Far bli en annan gang! :)

Jaaa i helgen ska det tydligen bli grymt bra vader. Typ 28 grader och sol.. Men jag jobbar! :( Men har lite jobb uppehall pa dagarna sa da ska jag smita ner och titta pa red bull air race som ska vara nere vid Swan river. Kommer nog bli riktigt nice!

Jag kan bara instamma i allt Emma skrev om manniskor har, alla ar grymt trevliga! Ett tillagg om vart hostel ar att det ar manga som bor dar en langre period sa det ar jattekul. Vissa ar borta och jobbar 4 veckor typ i gruvor och sen ar de lediga 2 veckor och da kommer de till hostelet igen! :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, men allt ar super och vi trivs hur bra som helst! Kramar till alla er darhemma!

3 comments:

  1. Roligt att Du trivs Ida ojobbar på. Får Du något bra betalt så Du kan spara ihop pengar till fortsättningen? I går var morfar i Uppsala och träffade "studiekompisar" som tog folkskollärareexamen 1954, Jag tror att det hade en viss betydelse även för Dej? Du kanske vet den stora händelsen på norra halvklotet. All flygtrafik är inställd utom i allra sydligaste Europa, men dom har ju ingenstans att flyg. Orsaken är att en vulkan på Island kastar ut aska i atmosfären som flygplansmotorerna tar skada av. Imorgon lördag ska släkten fira av farmor, men Elin o Johan kan inte komma av nämnda orsak. Hej Ida och lycka till i fortsättningen önskar mormor o morfar

    ReplyDelete
  2. Hej Ida!

    Kul att läsa om ditt jobb och din vistelse "där nere". Ja Kent flyger inte för alla nordeuropeiska flygplatser är stängda. Ganska ruggigt att ett vulkanutbrott kan orsaka sånt här. Gick ut med Leia ikväll och det känns något konstigt i luften och det luktar brandrök. Nu varnar de för att en mycket större vulkan skall få utbrott "Katla" som ligger intill. Vad skönt att ni kom iväg innan det här bröt ut, för de säger att det kan hålla på länge till. Kram och ha det "nice" som du skriver.

    ReplyDelete
  3. Ni verkar ju ha det toppen! Kul att du fick jobb så fort. Hoppas de är snälla mot dig och att du får ledigt ibland i alla fall. Kom ihåg att du ska plocka en ananas, och skriv hur man gör ;)

    ha det så bra och fortsätt att skriva :)
    kram Lollo

    ReplyDelete