Tuesday 13 April 2010

Lite samre vader

Hej igen!

Vi har haft lite samre vader nu i tva dagar. Igar spelade vi och Jamil (en kille fran tyskland) monopole en stund pa Hostelet. Ida jobbade pa kvallen och Calle och jag var har pa biblioteket innan vi fixade varldens godaste hamburgare..typ... vi var sjukt hungriga iaf och man borjar bli mer o mer van vid billiga alternativ! :) Valbehovligt lugn dag!

Idas jobb verkar ga toppen. Hon har fatt ratt mycket timmar den har veckan och hennes chef ager aven en supermarket, som ska oppnas innom kort, dar de behover mer personal. Jag och Calle fixar vara CV:n nu, wish us good luck! :)

For er som vet att jag bestamt mig for att springa minst 30 minuter varje dag nar jag ar har i Australien sa kan jag bara saga att jag misslyckats totalt..haha... Men idag tog jag mig i kragen och efter frukosten stack vi ivag ut pa en runda. Calle var inte samre han och hangde pa. Vi fick tips om en sjo nara hostelet som man kunde springa runt sa det gjorde vi. Very nice, lite jobbigt men vi ar mycket nojda nu efterat! :)

Jag och Ida skulle bytt till ett 6-badds rum igar men dem sa da att vi inte behovde det utan kunde bo kvar i vart lite lyxigare 3-badds rum. Vi har varit lite bortskamda med att vi bott sjalva dar men haromdagen dok det upp en ny tjej som flyttade in hos oss. Tyvarr verkar hon inte vilja umgas eller lara kanna oss sa vi ser henne bara nar hon gar och lagger sig och nar hon gar upp pa morgon. Och saklart hor vi henne hela natterna nar hon snarkar..hahaha... Jag antar att det bara ar att vanja sig da vi sakert inte har lika tur pa andra stallen att fa ett eget rum.

Alla manniskor har ar sa trevliga och hjalpsamma. Bade Australiensarna och andra Back-Packers. Dem berattar garna om sina erfarenheter, hjalper oss att hitta etc. Man snackar med den brevid pa bussen, nar man star och tittar pa sin karta kommer folk fram o fragar om dem kan hjalpa till, och nar vi t.ex. skulle kopa biljett till en farja och vi inte riktigt visste hur vi skulle gora sa hjalper sjalvklart tjejen bakom oss till innan vi ens hinner fraga. Vi ar alla tre helt overens om att vi kommer vara battre manniskor nar vi kommer hem!

Hur har ni det darhemma? Tell us!

Nu ar det dags att kila hem o fixa lite mat igen i vart frascha (NOT) kok! :)

KRAMAR Emma

8 comments:

  1. Calles mamma Berit13 April 2010 at 8:22 am

    Good luck med era CV:n! Arbeta i en supermarket låter kul:)

    Solen skiner här och vi har 15 gr varmt, very nice!

    Kram på er!

    ReplyDelete
  2. Väderleksrapport: Hela Statt är osams om ifall det är snöfritt eller inte. Cicci vann tävlingen i lördags, men sedan snubblade Tobbe över en snöhög och nu vet ingen varken ut eller in.
    Jag såg en snöhög som var övertäckt med grus och funderar om någon har försökt gömma den.

    Annars rullar det på som vanligt. Förutom att det saknas några härliga typer...

    Har ni haft nytta av Emmas Auspärm?
    Ni har väl antagligen upptäckt att poängsystemet i Djulö vs. Aus. Beaches var något partiskt...

    Kram.

    ReplyDelete
  3. Förresten. Det här med att de använder samma karl till att lagra vinet. Det låter ju helt klart konstigt. Om någon erbjuder Calle det jobbet så avråder jag starkt!
    De kanske annars tycker att det är smart att använda samma Carl.

    Emma - du kan nog förstå mina nervösa ryckningar av alla ord som blir av att ni inte har å,ä,ö.
    ;)

    ReplyDelete
  4. Hej!
    Allt bra här. Har i dag plockat bort snökäpparna, så här är vintern slut. Solsken hela dagen.
    Har fixat med fågelholkar, så nu är det 13st uppsatta. Hoppas på gäster i dem. Kramar till er alla.

    ReplyDelete
  5. Hej Emma gumman!

    Saknar dig!

    Här hemma skiner solen och det är riktigt varmt och skönt faktiskt. Nu är våren här. HÄRLIGT!
    I rabatten vid huset har mina tulpaner börjat komma upp som jag satt i oktober (hihi typ en vecka efter att vi hade fått huset, snacka om högprioriterat :))

    Hoppas att ni har det bra där borta och att ni kommer att få något bra jobb snart!

    Tänker på dig här hemma!

    Var rädda om er.

    Kram Malin "Teddy"

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Va roligt o läsa om hur ni har de!! Kikar in lite då o då o uppdaterar mig :) Massa kramar o lycka till!

    ReplyDelete
  7. hej hej. våren har kommit till umeå också. överallt ser man glass, solbrillor och skinnjackor. :) Ida, i tisdags kände jag lite på din privata cykel på iksu. den gjorde mig helt slut. ;) annars laddar vi för resa till glindran imorgon. flygen idag ifrån skellefteå och norrut är inställda pga. vulkanutbrotten på island, får hoppas det inte blir sydliga vindar, då får vi nog lite problem att ta oss ner. du kommer saknas i helgen. kram till er.

    ReplyDelete
  8. Wow...ni ligger då inte på latsidan, det hör jag det :) Härligt att höra att ni trivs så bra!!

    Kängrur och delfiner...hmmm då är det bara skallerormar och svarta änkor kvar..kolla under bananerna på en supermarket så kanske ni hittar några (ryktet säger det ;)..och rapportera please :)

    Puss på er!
    Cissi

    ReplyDelete